Gjobat e para nga sistemi “Qytet i Sigurt” do të fillojnë nga viti 2026

Zbatimi i sistemit “Qytet i Sigurt” pritet të funksionojë nga 1 janari 2026. Për zbatimin e tij nevojiten pesë ndryshime ligjore, ndërsa deri në fund të prillit pritet që të gjitha ndryshimet e ligjeve të lidhura me sigurinë e trafikut në shtet të dorëzohen në Kuvend. Gjobat e para do të fillojnë të shqiptohen nga 1 janari 2026, por sistemi do të fillojë të funksionojë edhe më herët, duke dërguar paralajmërime për shoferët mbi shkeljet e kryera. Një pjesë e sistemit “Qyteti i Sigurt” do të përfshijë edhe automjete të pajisura me kamera inteligjente, të cilat gjatë lëvizjes në rrugë dhe bulevarde të caktuara do të regjistrojnë të gjitha automjetet e parkuara gabimisht.
Ministri i Punëve të Brendshme, Pançe Toshkovski, deklaroi dje se në dhjetë ditët e fundit ka pasur kontrolle të shtuara të trafikut, është regjistruar një numër i rritur i shkeljeve, ndërsa numri i aksidenteve rrugore është ulur me 30% dhe ai i aksidenteve me viktima me 60%. MPB-ja njoftoi se nga fillimi i muajit deri më 20 shkurt, zyrtarët policorë nga të tetë sektorët e punëve të brendshme kanë lëshuar 18.132 fatura pagese për qytetarët që kanë shkelur Ligjin për sigurinë e trafikut rrugor dhe Ligjin për automjetet. Shkeljet më të zakonshme janë tejkalimi i shpejtësisë – 6.056 raste, parkimi i parregullt – 4.213 raste, dhe mungesa e patentës së shoferit – 1.510 raste.
Sipas Toshkovskit, numri i shkeljeve këtë vit është dyfishuar krahasuar me vitin e kaluar.
“Nëse në vitin 2024 ka pasur rreth 2.000 shkelje në nivelin e SPB Shkup për një periudhë dhjetëditore, këtë vit ka rreth 4.000 shkelje, të cilat janë regjistruar për shkak të pranisë së shtuar të policisë në terren”, deklaroi Toshkovski, i cili foli dje në debatin publik për ndryshimet në Ligjin për sigurinë në trafikun rrugor dhe Ligjin për shkeljet në kuadër të projektit “Qyteti i Sigurt”.
Ai theksoi se grupi i punës ka identifikuar nevojën për ndryshime në pesë ligje për funksionimin e suksesshëm të këtij projekti: Ligji për sigurinë rrugore, Ligji për shkeljet, Ligji për automjetet, Kodi Penal dhe Ligji për ekzekutimin e sanksioneve. Sipas tij, këto janë ligje kyçe që duhet të ndryshohen për të krijuar një zgjidhje funksionale sistematike.
“Kjo është prioriteti kryesor i MPB-së. Gjatë muajit të ardhshëm, do të punojmë intensivisht për të gjitha aktet ligjore që duhet të ndryshohen dhe shpresoj që deri në fund të marsit të kemi një version fillestar të të gjitha ligjeve që duhet të kalojnë në procedurë, në mënyrë që në prill të hyjnë në procedurë qeveritare, dhe deri në fund të prillit të kalojnë në procedurë parlamentare”, deklaroi Toshkovski, duke përsëritur se qëllimi nuk është ndëshkimi i qytetarëve, por ndryshimi i kulturës së trafikut dhe ulja e shkeljeve dhe aksidenteve rrugore.
Ai shtoi se sistemi “Qytet i Sigurt” është një investim i komunës, por në periudhën e ardhshme duhet të integrohet me sistemin më të madh që planifikon të zbatojë MPB-ja.
Lidhur me automjetet me kamera inteligjente që do të regjistrojnë shkeljet, Toshkovski sqaroi se ato do të përpunohen menjëherë dhe do të analizohen nga sistemi në bazë të përpunimit kompjuterik të të dhënave të futura. Sipas tij, ky proces do të jetë shumë transparent dhe komunikimi me publikun do të jetë i vazhdueshëm, pasi asgjë nuk është më e vlefshme se jeta e njeriut, veçanërisht kur bëhet fjalë për të rinjtë.
Ministri, duke iu përgjigjur një pyetjeje të gazetarëve, konfirmoi se po analizohet edhe rregullimi ligjor për trotinetët elektrikë dhe biçikletat, me qëllim që të gjendet një kuadër ligjor adekuat për këtë lloj trafiku.
Përfaqësuesi i përhershëm i UNDP-së në vend, Armen Grigoryan, në të njëjtën tribunë tha se sistemi “Qytet i Sigurt” është në përputhje me Objektivat e Zhvillimit të Qëndrueshëm të OKB-së. “Një nga këto objektiva synon që deri në vitin 2030 të përgjysmohet numri i vdekjeve dhe lëndimeve nga aksidentet rrugore në botë. E dimë që numri i aksidenteve në këtë vend është mbi mesataren evropiane dhe duam ta ndihmojmë Qeverinë, me ndihmën e faktorëve të ndryshëm si MPB-ja dhe Ministria e Drejtësisë, që ta afrojmë këtë mesatare me atë të BE-së”, tha Grigoryan.
Ministria e Drejtësisë kishte për detyrë të përgatiste ndryshimet dhe plotësimet në Ligjin për sigurinë rrugore, Ligjin për shkeljet dhe ndryshimet në Kodin Penal për të mundësuar zbatimin e projektit “Qytet i Sigurt”. Janë nisur ndryshime të reja në Ligjin për shkeljet, ku është parashikuar një procedurë e veçantë për shkeljet në trafikun rrugor, të cilat do të zbulohen përmes sistemeve elektronike të monitorimit, siç është sistemi “Qytet i Sigurt”.
Kontrollet e shtuara të trafikut nga policia rrugore gjatë muajve të fundit tregojnë se disiplina dhe përgjegjësia e pjesëmarrësve në trafik ende nuk është në nivelin e duhur.
“Po fusim procedura të përshpejtuara me afate të shkurtra gjykimi dhe dënime më të ashpra për shkelësit e përsëritur, duke përfshirë ndalimin e drejtimit të automjetit pas shkeljes së tretë. Gjobat do të dërgohen shpejt dhe në mënyrë efektive përmes SMS-ve dhe e-mailit. Autorët e shkeljeve do të kenë të drejtën e mbrojtjes gjyqësore nëse nuk pranojnë përgjegjësinë. Këto ndryshime do të përmirësojnë shpejtësinë dhe efikasitetin e procedurave”, tha një përfaqësues i Ministrisë së Drejtësisë në debatin publik.
Debatet publike për sigurinë rrugore, si dhe protestat masive të qytetarëve nën moton “Kush e ka radhën?”, pasuan pas aksidentit tragjik më 29 janar të këtij viti, ku humbi jetën studentja 22-vjeçare Frosina Kulakova.