Zona e Lirë nga Aparteidi në Bristol: Fushata që troket derë më derë për bojkotimin e produkteve izraelite

Stephen është një nga mbi njëqind vullnetarët pro-Palestinë në një fushatë të udhëhequr nga banorët, që ka trokitur në çdo derë në lagjet Easton dhe St Paul’s në Bristol, pavarësisht motit.
“Ajo që mund të bëjë një fushatë derë më derë është të të zgjojë nga ndjenja e pafuqisë që mund të ndjesh kur sheh çfarë po ndodh në Palestinë,” i tha ai Middle East Eye.
Ai është vullnetar i fushatës “Zona e Lirë nga Aparteidi në Bristol”, e cila ka mbledhur mbi 1,800 familje që janë zotuar të mos blejnë produkte të freskëta izraelite.
Qëllimi është të krijohet një mandat që inkurajon edhe bizneset e rrugëve tregtare t’i bashkohen bojkotit.
Pothuajse 50 dyqane dhe biznese që shesin produkte të freskëta janë bashkuar deri tani, dhe fushata mburret me një normë pjesëmarrjeje prej 50% mes atyre që hapin derën – një normë që aktivistët e quajnë “e paprecedentë” për fushatat derë më derë.
“Kur troket në derë, solidariteti me Palestinën është norma mbizotëruese, kështu që një pjesë e madhe e fushatës ka qenë për ta bërë këtë solidaritet publik dhe të dukshëm,” thotë Stephen.
Strategjia e fushatës frymëzohet nga historia e rezistencës ndaj aparteidit në Bristol, veçanërisht nga suksesi i fushatës së viteve 1980 në St Paul’s kundër produkteve të Afrikës së Jugut.
Fushata përfiton edhe nga pakënaqësia në rritje ndaj politikave të Partisë Laburiste për Gazën, për të cilat ish-deputetja Thangam Debbonaire fajësoi humbjen e saj në zonën qendrore të Bristolit ndaj Carla Denyer të Partisë së Gjelbër në korrik 2024.
Por tashmë strategjia po përhapet në të gjithë Mbretërinë e Bashkuar, me fushata të ngjashme që kanë nisur në Cardiff, Sheffield, Belfast, Glasgow, Newham dhe Thanet në Kent.
“Shumica e njerëzve që përfshihen në fushatën derë më derë nuk kanë përvojë në aktivizëm politik, dhe shumë prej tyre nuk e quajnë veten fare politikë,” shpjegon Stephen.
“Është e mrekullueshme sa shpejt njerëzit mësojnë – në thelb është thjesht bisedë midis fqinjëve.”
Mbështetje politike
Aktivistët janë realistë për ndikimin e kufizuar që mund të ketë një bojkot lokal, por e shohin fushatën si pjesë të një përpjekjeje më të gjerë për të ndryshuar “normat lokale” dhe për ta bërë “mbështetjen për Palestinën diçka të natyrshme dhe të arsyeshme.”
Fushata ka marrë mbështetje nga këshilltari lokal i njohur i Partisë së Gjelbër dhe udhëheqësi i komunitetit Abdul Malik, si dhe nga vetë udhëheqësja e Partisë së Gjelbër, Carla Denyer.
“Jam krenare që mbështes Zonën e Lirë nga Aparteidi në Bristol,” i tha Denyer MEE. “Nuk e përdor termin ‘aparteid’ lehtë, por fatkeqësisht ai përshkruan saktësisht mizoritë që po kryhen nga shteti izraelit.”
Lidhur me bojkotin e produkteve izraelite, Denyer shtoi: “Është një mjet global që njerëzit e zakonshëm mund të përdorin për të ushtruar presion ndaj qeverisë izraelite, duke i mohuar asaj mbështetjen financiare për një shtet që u mohon sistematikisht të drejtat palestinezëve.”
Deputetja laburiste e zonës, Kerry McCarthy, nuk iu përgjigj kërkesës së MEE për koment.
Fushata nisi të fitojë vrull në maj 2024 pas një takimi komunitar ku u diskutuan strategji të ndryshme për rritjen e ndërgjegjësimit për Palestinën.
Penny, një vullnetare tjetër, shpjegon: “Shumë ide ishin të fokusuara në veprime në vendin e punës, por natyra e punës sime si hulumtuese nuk lidhej me to. Trokitja derë më derë për një bojkot komunitar ishte diçka që të gjithë mund ta bënin.”
Stephen thekson se kjo strategji nuk përjashton format më radikale të protestës: “E shohim këtë si mënyrën për të nisur biseda që ndihmojnë komunitetin të kuptojë pse disa njerëz mendojnë se duhet të ndërmarrin veprime më ekstreme. Është pjesë thelbësore e krijimit të një rezistence masive kundër gjenocidit.”
Bojkote të lokalizuara
Ndërsa fushata më e gjerë BDS ka në shënjestër kompani të mëdha si Coca-Cola apo McDonald’s, fushata në Bristol fokusohet vetëm te produktet e freskëta izraelite.
“Zgjodhëm të fokusohemi te prodhimet e freskëta sepse janë më konkrete dhe të arritshme – veçanërisht për shitësit që shesin produkte të Coca-Cola-s dhe kanë përfitime më të mëdha prej tyre,” shpjegon Penny. “Pasi të kemi fituar mbështetjen për këtë, synojmë të ndihmojmë bizneset që të fillojnë të shesin edhe produkte alternative palestineze.”
Jo të gjitha bizneset ishin të gatshme të bashkoheshin menjëherë.
“Disa ishin të kujdesshëm në fillim, nuk donin të ishin të parët që vendosnin postera edhe nëse e bojkotonin tashmë Izraelin në heshtje,” thotë Stephen. “Por kthimi te komuniteti dhe dera më derë u tregoi se ka mbështetje të vërtetë mes klientëve të tyre.”
Një moment kyç ishte kur zinxhiri lokal i supermarketeve Better Food iu bashkua bojkotit – çka, sipas Stephen, u dha sinjal bizneseve të tjera se nuk do humbnin klientë dhe se kjo po bëhej normë e re, jo diçka që bëhej vetëm nga dyqane në pronësi myslimane.
Fushata ka marrë mbështetje edhe nga sindikata komunitare ACORN, e cila ofroi trajnime në metoda të “kanalizimit të thellë” (deep canvassing).
“Qasja jonë nuk është shitje e menjëhershme,” thotë Penny. “Ne pyesim: ‘Si ndihesh për atë që po ndodh në Gaza?’ dhe ‘Çfarë është më shqetësuese për ty?’ – dhe pastaj i lëmë njerëzit të flasin.”
Stephen shton: “Shumë njerëz duan të flasin, por nuk kanë ku ta shprehin.”
Të dy thonë se edhe ata vetë kanë përfituar nga pjesëmarrja në fushatë. “Të jep ndjesinë se ke fuqi veprimi, diçka që është e lehtë të mos e ndjesh,” thotë Stephen.
“Ndihem i përulur dhe i frymëzuar nga mënyra se si njerëzit e zakonshëm e kuptojnë realitetin dhe shprehin indinjatën e tyre për atë që po ndodh.”
Zgjedhjet për Kryetarin e ri të Autoritetit të Bashkuar të West of England (WECA) u mbajtën në Bristol më 1 maj.
Kandidatja e Partisë së Gjelbër, Mary Page, që dikur ishte favorite, përfundoi në vendin e tretë me 20% të votave, vetëm pesë pikë pas fitueses së Partisë Laburiste Helen Godwin me 25% dhe kandidatit të Reformës, Arron Banks, me 22%. /middleeasteye.net/