Myslimanët francezë thonë se dhuna ‘islamofobike’ po shpërfillet pas vrasjes në xhami

Djilali Dhafer është i tronditur. Banor i fshatit La Grand-Combe pranë Alès në jug të Francës, ai ende nuk e kap dot tragjedinë që goditi një lagje të afërt disa ditë më parë.
Kadidja, xhamia e vogël në Trescol ku ai shkon rregullisht, ishte skena e një krimi të tmerrshëm.
Të premten, rreth orës 8:30 të mëngjesit, Olivier Hadzovik, një 20-vjeçar me prejardhje boshnjake-franceze, hyri në vendin e adhurimit ku u përshëndet nga viktima e tij e ardhshme.
Aboubakar Cissé, një 23-vjeçar me origjinë nga Mali, po pastronte xhaminë përpara faljes së së premtes.
Disa minuta më vonë, kamerat e sigurisë i treguan të dy burrat në dhomën e faljes. Ndërsa Cissé ishte në sexhde, Hadzovik bëri sikur e imitonte për një çast, pastaj nxori një thikë dhe e goditi atë me 57 goditje pas shpine.
“Më pas e filmoi veten në një gjendje gëzimi të çoroditur, duke fyer Zotin për të lënë një shenjë islamofobike mbi aktin e tij monstruoz,” tha Dhafer për Middle East Eye.
Në një video që e postoi në Snapchat, vrasësi mori krenarisht përgjegjësinë për krimin. “E bëra, e bëra,” thoshte me entuziazëm. Pastaj shqiptoi disa fjalë të pakuptueshme dhe shtoi: “Allahu juaj i qelbur, Allahu juaj i qelbur.”
Për Abdallah Zekri, nënkryetar i Këshillit Francez për Besimin Mysliman (CFCM) dhe kryetar i Observatorit Kundër Islamofobisë, karakterizimi i këtij krimi duhet të jetë i qartë.
“Kjo është një krim islamofobik, më i rëndi nga të gjitha që janë kryer në Francë kundër komunitetit tonë,” tha ai për MEE.
“Pas përdhosjes së varrezave, vandalizmit të vendeve të adhurimit dhe bizneseve myslimane, sharjeve dhe dhunës fizike, tani po vrasin besimtarët brenda xhamive,” shtoi ai, duke iu referuar sulmeve të shumta që kanë ndodhur ndaj xhamive franceze vitet e fundit, përfshirë zjarrvëniet dhe kokat e derrave të lëna para hyrjeve të tyre.
Sipas Zekri, kjo vrasje është “rezultati i një stigmë në rritje ndaj myslimanëve në Francë,” e nxitur nga kalimi i klasës politike kah e djathta dhe rritja e retorikës islamofobike.
“Që nga mëngjesi deri në darkë, mediat e ekstremit të djathtë godasin myslimanët. E hap televizorin dhe çfarë dëgjon? Islam, myslimanë, migrantë, urdhra dëbimi… vetëm për këto flitet,” tha ai.
“Ne (myslimanët) akuzohemi për çdo të keqe dhe paraqitemi si armiqtë e Francës, ndërsa dhuna që vuajmë shpërfillet plotësisht,” shtoi ai.
‘Një sulm terrorist’
Pas tre ditësh arratisjeje, vrasësi i Cissé u dorëzua në polici pranë Firences në Itali. Në një deklaratë të parë për mediat, avokati i tij italian, Giovanni Battista Salvietti, këmbënguli se klienti i tij nuk e kishte zgjedhur viktimën për shkak të fesë së tij.
“E pyetëm pse vrau një mysliman. Ai u përgjigj se nuk vrau asnjë mysliman, por personin e parë që gjeti. Fakti që viktima ishte mysliman ishte rastësi,” u shpreh avokati.
“Sa i përket xhamisë, është sikur ai nuk kujton asgjë, sikur nuk dinte gjë për të. Ai thotë se u zgjua me bindjen se duhej të vriste dikë”, shtoi ai.
Për Dhafer, kjo shpjegim është fyes.
“Do të na thonë sërish që vrasësi është i çmendur. Kështu i paraqesin gjithmonë autorët e krimeve islamofobike”, tha ai.
Ibrahima Cissé, kushëri i Aboubakarit, e refuzoi menjëherë përshkrimin e ngjarjes si një akt i izoluar i kryer nga një person me probleme mendore.
“Ajo që ndodhi është terrorizëm: ishte e paramenduar, personi erdhi me vetëdije për të vrarë dikë në një xhami. Nuk mund të pranojmë të dëgjojmë që kjo është një vepër çmendurie. E përsëris, për ne, Aboubakar ishte viktimë e një sulmi terrorist”, tha ai për mediat.
Të dielën, edhe avokati i familjes së viktimës bëri të njëjtin vlerësim.
“Në këtë fazë, analizat e elementëve të njohur nuk lënë dyshim: kjo ishte një akt terrorist”, tha Mourad Battikh në një deklaratë, duke kërkuar që prokuroria kombëtare kundër terrorizmit të marrë menjëherë çështjen.
Të hënën, ndërsa Hadzovik ende nuk ishte ekstraduar në Francë, prokuroria lokale hapi një hetim gjyqësor për vrasje të paramenduar mbi baza racore ose fetare.
Megjithatë, motivimi terrorist nuk u pranua, siç kërkuan familja e viktimës dhe avokati i tyre.
Dy anëtarë të qeverisë, ministri i Brendshëm Bruno Retailleau dhe ministri i Territoreve të Jashtme Emmanuel Valls, mohuan përmasën islamofobike të rastit.
“[Islamofobia] është një term që u shpik mbi 30 vite më parë nga mullahët iranianë”, tha Valls.
Megjithatë, kryeministri François Bayrou përdori termin për t’iu referuar krimit të shtunën. “Pështirosja e islamofobisë u ekspozua në një video”, shkroi ai në X, duke iu referuar videos së postuar nga Hadzovik.
Mohimi i dyshuar i islamofobisë nga një pjesë e klasës politike bashkoi qindra protestues në La Grand-Combe dhe Paris dy ditë pas krimit.
Zekri, që mori pjesë në marshimin heshtur në fshatin e pikëlluar, i tha MEE se në terren ndjehet një klimë dhimbjeje të pakufishme e përzier me shqetësim dhe zemërim.
“Njerëzit kanë frikë se vrasje të tjera do të synojnë myslimanët. Ndihen të pasigurt kudo”, tha ai.
Gjatë protestës në Paris, një grua u filmua duke qarë përpara liderit të partisë së majtë France e Panënshtruar (LFI), Jean-Luc Mélenchon.
“Z. Mélenchon, ne myslimanët nuk ndjehemi më të sigurt. Dalim jashtë me frikë në bark, nuk ndjehemi më aspak të sigurt. Është kaluar një vijë e kuqe”, tha ajo.
Emocioni i saj u nda edhe nga lideri i LFI-së, i cili denoncoi klimën islamofobike politike si përgjegjëse për vdekjen e të riut nga Mali.
“Kur ministri i Brendshëm në një mbledhje [kundër islamizmit në mars] thotë ‘poshtë mbulesa’, a mund të imagjinojmë dikë që thërret ‘poshtë kryqet’?”, tha Mélenchon, duke akuzuar Retailleau se nxit urrejtje ndaj myslimanëve.
Rritje e madhe e akteve anti-myslimane
Për Vincent Geisser, autor i librit *Islamofobia e Re* dhe drejtor i Institutit për Kërkime mbi Botën Arabe dhe Islame (Iremam), politikanët si Retailleau dhe Valls janë fajtorë për rritjen e akteve anti-myslimane në Francë.
“Ata mbajnë përgjegjësi morale sepse luajnë me frikën nga Islami dhe fantazinë e islamizimit të shoqërisë franceze”, tha ai për MEE.
Geisser gjithashtu akuzon figurat politike se minimizojnë rastet që synojnë komunitetet myslimane duke i paraqitur si akte të thjeshta kriminale.
“Në Francë ndodhin tre vrasje në ditë. Disa janë të tmerrshme. Nuk shkoj çdo herë [tek komunitetet e viktimave]”, i tha Retailleau një gazetari që ngriti akuza për standarde të dyfishta pas vrasjes së Cissé.
Në orët pas krimit, disa media dhe liderë politikë shpërndanë një version fillestar të ngjarjes që e paraqiste si përplasje ndërmjet besimtarëve.
“Një besimtar godet me thikë për vdekje një tjetër brenda një xhamie”, raportuan disa media, duke u bazuar në një deklaratë fillestare të prokurorisë.
“Sipas mendimit tim, kjo tregon një këndvështrim shumë komunitarist dhe tribal mbi faktet”, tha Geisser për MEE.
“Nuk i marrim kurrë seriozisht krimet raciste që synojnë myslimanët dhe nuk u njohim të drejtën për të qenë viktima,” shtoi ai, duke theksuar se vrasja e Cissé madje u përfol fillimisht si e lidhur me drogën.
Në parlament, deputetët e majtë kërkuan dorëheqjen e ministrit të Brendshëm. “Ju frytë urrejtjen, dhe sot urrejtja vrau sërish”, tha Sabrina Sebaihi, deputete e partisë së Gjelbër.
Sipas Drejtorisë Kombëtare të Inteligjencës Territoriale, 79 akte anti-myslimane janë regjistruar që nga janari, duke përfaqësuar një rritje prej 72% krahasuar me tremujorin e parë të vitit 2024.
Megjithatë, sipas presidentit të CFCM, këto shifra nuk janë përfaqësuese.
“Njerëzit nuk bëjnë kallëzime sepse, çdo herë, u thuhet që autori nuk mund të identifikohet dhe për rrjedhojë, çështja mbyllet”, tha Zekri, i cili ka frikë nga një rikthim i akteve islamofobike gjatë zgjedhjeve bashkiake dhe presidenciale të vitit 2026 dhe 2027.
Në shkurt, ministria e Brendshme në bashkëpunim me një OJQ për luftën kundër diskriminimit, Addam, lansuan një platformë për të regjistruar më mirë aktet anti-myslimane. Sot, grupi po i kërkon qeverisë franceze të “njohë islamofobinë si një kërcënim madhor për Republikën.” /middleeasteye.net/